Jest to pytanie, które zadaje sobie każda osoba myśląca o rozpoczęciu sprzedaży w internecie – zapewne również Ty. Określenie „Rozpoczęcie sprzedaży” pojawiło się tutaj nie przypadkowo, ponieważ samo zamówienie sklepu internetowego zdecydowanie nie prowadzi nas do natychmiastowego rozpoczęcia sprzedaży – powinieneś zweryfikować czy jeśli ktoś proponuje Ci wykonanie sklepu za 1000zł jest w stanie zrobić go tak, żeby sprzedawał.
Sklepy internetowe cena
Ceny sklepów internetowych potrafią znacząco się różnić. Rozpoczynając od prostych sklepów z małą ilością funkcjonalności, których wykonanie jest możliwe już w kwocie 2000zł. Wcale nie oznacza to, że takie rozwiązanie jest jakkolwiek gorsze – wszystko zależy od celów i oczekiwań jakie musi spełnić dana witryna. W naszej agencji górna granica za wykonanie sklepu internetowego to cena 25 000zł, posiada on wtedy szereg funkcjonalności oraz integracji, które czynią go zaawansowanym technicznie narzędziem sprzedażowym.
Systemy sklepów internetowych
Woocommerce – intuicyjny, prosty w obsłudze moduł WordPress oferujący funkcjonalności sklepu internetowego,
Prestashop – system bardziej rozbudowany, dający więcej możliwości. Ma jednak swoje wady w postaci drogich modułów oraz zamkniętej architektury kodu,
Magento – bardzo zaawansowany system dla dużych sklepów internetowych, wymaga pomocy specjalistów.
Systemy sklepów to na tyle obszerny temat, że będę go jeszcze poruszał w następnych wpisach.
Funkcjonalności sklepów internetowych
To właściwie od czego zależy cena sklepu internetowego? Wybór systemu e-commerce, na którym tworzony będzie sklep internetowy ma spore znaczenie. Najtańszym rozwiązaniem jest wybór sklepu opartego o moduł Woocommerce, który jest rozszerzeniem popularnego systemu zarządzania treścią WordPress. W przypadku dużych sklepów, wymagających zaawansowanych funkcjonalności może on nie wystarczyć – wtedy cena rośnie.
Z drugiej strony wiele zależy od rozwiązań, które zostaną zastosowane – systemy szybkich płatności (PayU, Przelewy24 itp.), płatności PayPal, płatności zagraniczne, integracje z firmami kurierskimi, integracja z paczkomatami InPost. To tylko niektóre możliwości, z których możesz skorzystać rozważając założenie sklepu internetowego.