Oliweb logo jasne
Bądź z nami w kontakcie

Oliweb – strony, sklepy, aplikacje internetowe.

 

Jak wybrać odpowiedni kolor logo? na co warto zwrócić uwagę?

Jak wybrać kolor logo

Jak wybrać odpowiedni kolor logo? na co warto zwrócić uwagę?

Udostępnij

Kolor jest siłą. Siła ma kolor.

Kolory silnie oddziałują na psychikę: zmieniają nastrój i wpływają na zachowanie człowieka. Dlatego właśnie są tak ważnym narzędziem w procesie tworzenia identyfikacji wizualnej firmy. Jak wybrać odpowiedni kolor logo i na co warto zwrócić uwagę przy doborze? Poniżej kilka przykładów jakie komunikaty przekazujemy nimi do odbiorców.

logo niebieskie

kolor niebieski:

  • błękitny – czystość, wolność, przejrzystość

Często wykorzystywany w branżach IT i ich pokrewnych

  • granat – elegancja, mądrość, stabilizacja

Niebieski kolor obniża apetyt i ciśnienie, ale także kojarzy się z inteligencją i nowoczesnością. Dodatkowo pobudza kreatywność, wzmaga wydajność, oznacza również otwartość.

Ten kolor używany jest w wizerunkach firm poważnych, z długoletnim doświadczeniem, konkretnych. Jeszcze kilka lat temu ciężko było znaleźć bank lub linie lotnicze pozbawione tego koloru, dzisiaj dominuje w dziale IT.

kolor żółty: pozytywność, radość, zabawa, ciepło, lato

Jest to przyjemny kolor, wzbudzający pozytywne emocje, większość ludzi go lubi. Wydaje się radosny i lekki, kojarzy się z zabawą. Jednak zbyt duża jego ilość potrafi wzbudzić znaczny dyskomfort. Przytłacza i może doprowadzić do irytacji, zwłaszcza osoby niedojrzałe emocjonalnie.

Ciężko za pomocą tego koloru reklamować prestiż czy luksus, ale świetnie nada się do reklamy żywności.

kolor czerwony: ogień, miłość, gniew, energia, namiętność, zagrożenie

Trzeba pamiętać, że czerwień to nie tylko akcja i wzywanie do działania. Używając tej barwy można podkreślić swoją siłę, władzę i zaangażowanie. Należy jednak zachować umiar, ponieważ zbyt duża ilość potrafi wywołać negatywne emocje.

Kolor najlepiej sprawdzający się w firmach, które są kojarzone z pobudzaniem, dodawaniem energii.

kolor zielony: spokój, relaks, odprężenie, wyciszenie, bezpieczeństwo, pieniądze, ekologia

Wzbudza pozytywne emocje. Obok spokoju, z którym się kojarzy, przywołuje tez szczęście i harmonię, a także przypomina o pieniądzach. Co za tym idzie? Rozwój i wzrost (jak w przypadku zielonych roślin) oraz pewność, dobry wybór, akceptację.

Często ten kolor spotykamy w koncernach, które chcą być kojarzone z bezpiecznym wyborem.

kolor pomarańczowy: entuzjazm, uniesienie, zapał, pasja, siła

Powstaje w wyniku połączenia koloru żółtego z czerwonym. Z obu tych barw wydobywa najlepsze cechy. Jest delikatnie słabszy niż czerwień, ale zdecydowanie mocniejszy niż żółć. Barwa pomarańczowa jest bardzo dynamiczna oraz zachęca do kontaktu z ludźmi.

Kolor używany w firmach, które kładą nacisk na aktywność i dynamikę w działaniu.

Podsumowanie

Projektując stronę internetową, bannery, wizytówki, logo i tym podobne rzeczy, warto zwrócić uwagę na kolor i wybrać go mądrze, aby stał się narzędziem do kreowania zysku. Więcej informacji o projektowaniu graficznym znajdziesz tutaj.


Udostępnij

Napisz komentarz

trzynaście + jeden =