Jak wybrać odpowiedni kolor logo? na co warto zwrócić uwagę?
Kolor jest siłą. Siła ma kolor.
Kolory silnie oddziałują na psychikę: zmieniają nastrój i wpływają na zachowanie człowieka. Dlatego właśnie są tak ważnym narzędziem w procesie tworzenia identyfikacji wizualnej firmy. Jak wybrać odpowiedni kolor logo i na co warto zwrócić uwagę przy doborze? Poniżej kilka przykładów jakie komunikaty przekazujemy nimi do odbiorców.
kolor niebieski:
- błękitny – czystość, wolność, przejrzystość
Często wykorzystywany w branżach IT i ich pokrewnych
- granat – elegancja, mądrość, stabilizacja
Niebieski kolor obniża apetyt i ciśnienie, ale także kojarzy się z inteligencją i nowoczesnością. Dodatkowo pobudza kreatywność, wzmaga wydajność, oznacza również otwartość.
Ten kolor używany jest w wizerunkach firm poważnych, z długoletnim doświadczeniem, konkretnych. Jeszcze kilka lat temu ciężko było znaleźć bank lub linie lotnicze pozbawione tego koloru, dzisiaj dominuje w dziale IT.
kolor żółty: pozytywność, radość, zabawa, ciepło, lato
Jest to przyjemny kolor, wzbudzający pozytywne emocje, większość ludzi go lubi. Wydaje się radosny i lekki, kojarzy się z zabawą. Jednak zbyt duża jego ilość potrafi wzbudzić znaczny dyskomfort. Przytłacza i może doprowadzić do irytacji, zwłaszcza osoby niedojrzałe emocjonalnie.
Ciężko za pomocą tego koloru reklamować prestiż czy luksus, ale świetnie nada się do reklamy żywności.
kolor czerwony: ogień, miłość, gniew, energia, namiętność, zagrożenie
Trzeba pamiętać, że czerwień to nie tylko akcja i wzywanie do działania. Używając tej barwy można podkreślić swoją siłę, władzę i zaangażowanie. Należy jednak zachować umiar, ponieważ zbyt duża ilość potrafi wywołać negatywne emocje.
Kolor najlepiej sprawdzający się w firmach, które są kojarzone z pobudzaniem, dodawaniem energii.
kolor zielony: spokój, relaks, odprężenie, wyciszenie, bezpieczeństwo, pieniądze, ekologia
Wzbudza pozytywne emocje. Obok spokoju, z którym się kojarzy, przywołuje tez szczęście i harmonię, a także przypomina o pieniądzach. Co za tym idzie? Rozwój i wzrost (jak w przypadku zielonych roślin) oraz pewność, dobry wybór, akceptację.
Często ten kolor spotykamy w koncernach, które chcą być kojarzone z bezpiecznym wyborem.
kolor pomarańczowy: entuzjazm, uniesienie, zapał, pasja, siła
Powstaje w wyniku połączenia koloru żółtego z czerwonym. Z obu tych barw wydobywa najlepsze cechy. Jest delikatnie słabszy niż czerwień, ale zdecydowanie mocniejszy niż żółć. Barwa pomarańczowa jest bardzo dynamiczna oraz zachęca do kontaktu z ludźmi.
Kolor używany w firmach, które kładą nacisk na aktywność i dynamikę w działaniu.
Podsumowanie
Projektując stronę internetową, bannery, wizytówki, logo i tym podobne rzeczy, warto zwrócić uwagę na kolor i wybrać go mądrze, aby stał się narzędziem do kreowania zysku. Więcej informacji o projektowaniu graficznym znajdziesz tutaj.